Turning Learning into Numbers – A Learning Analytics Framework
See on Scoop.it – educación líquida Invited talk at SURF seminar on Learning Analytics http://www.surf-academy.nl/programma/event/?id=395 See on www.slideshare.net
See on Scoop.it – educación líquida Invited talk at SURF seminar on Learning Analytics http://www.surf-academy.nl/programma/event/?id=395 See on www.slideshare.net
See on Scoop.it – educación líquida The findings, which Mueller and Oppenheimer describe in a forthcoming issue of the journal Psychological Science, were a bit surprising. Those who took notes in longhand, and were able to study, did significantly better than any of the other students in the experiment—better even…
See on Scoop.it – educación líquida El Máster en Educación y Tecnologías de la Información y Comunicación (MeduTIC) es un título oficial que será ofertado por la Universidad de La Laguna (España) adscrito a la Facultad de Educación. Este máster ha recibido el informe favorable de la ANECA, ha sido…
See on Scoop.it – educación líquida Think back to when you learned how to ride a bike. You probably didn’t master this skill by listening to a series of riveting lectures on bike riding. Instead, you tried it out for yourself, made mistakes, fell down a few times, picked yourself…
See on Scoop.it – educación líquida Un interesante trabajo de Federico Biagi y Massimo Loi sobre datos de PISA 2009, ICT and learning, presenta unos resultado inquietantes. Resumiendo, el uso de las TIC para la comunicación, la colaboración, la búsqueda de información y operaciones técnicas presenta una relación negativa con…
See on Scoop.it – educación líquida EL ESTUDIO “ACCESO Y USO DE LAS TIC POR LAS PERSONAS CON DISCAPACIDAD” SEÑALA LA NECESIDAD DE INNOVACIÓN PARA LA UNIVERSALIZACIÓN DIGITAL See on fundacion.vodafone.es
See on Scoop.it – educación líquida I believe, in this digital era, the role of teachers has become more crucial than ever. See on edtechreview.in
See on Scoop.it – educación líquida The world is increasingly revolving on a technological axis. Being able to access the internet, either via a computer or smartphone, is fundamental—not just for the individual, for personal communication and creativity, but also at the societal level, for the delivery of services and…
See on Scoop.it – educación líquida El 3 y 4 de junio, en la Facultad de Educación de la Universidad de La Laguna, se celebrarán las «III Jornadas de Buenas Prácticas de Educación en la Diversidad: ¿Qué aportan las TIC?». Se dirigen a todos los profesionales de la educación interesados en…
See on Scoop.it – educación líquida The Community of Inquiry model provides a framework for recognizing and evaluating interpersonal behaviors in online educational settings. One of its three components, teaching presence, describes behaviors that are under the auspices of the online instructor. By examining behaviors through the theoretical lens provided…